אבקת חלבון מומלצת למסה

אבקת חלבון מומלצת למסה

אחת השאלות שמטרידות מתאמנים רבים היא כיצד לעלות את מסת השריר בצורה הטובה ביותר, ספורטאים רבים, מתאמנים שעות ארוכות בחדר כושר אך אינם מבחינים בשינוי המיוחל. למרות העבודה הקשה שהם משקיעים השינוי הינו מזערי ובמקום גוף חזק חטוב ושרירי הגוף נשאר כחוש. אז מהי השיטה הטובה ביותר להעלאת מסת שריר?

אולי זה יישמע מוזר, אבל מה שחשוב לא פחות ואולי אף יותר מהעבודה בחדר כושר היא תזונה נכונה ומאוזנת הנבנית לפי תוכנית המותאמת בדיוק לפי מבנה הגוף, הצרכים של הספורטאי, סוג האימונים והאינטנסיביות שלהם. ללא תזונה מדויקת ונכונה פיתוח הגוף והעלייה במסת השריר יהיו איטיים מאוד ואף לא קיימים (הגוף לא יוכל להתגבר על שריפת האנרגיה הגדולה ולבנות את השריר מחדש).

 

אז איך בונים תפריט לספורטאים הרוצים לעלות מסת שריר?

חשוב למצוא את נקודת האיזון הקלורי, כלומר, הנקודה בה מפיקים את היחס טוב ביותר של עלייה מסת השריר לעומת השומן. תפריט לספורטאים ומתאמנים חייב להיות תפריט שמותאם באופן אישי, בהתאם ליעדים והמטרות שהוצבו. חשוב לקחת בחשבון את קצב האימונים ואת תדירותם. בהתאם לזאת יש להתאים את כמות המזון, סוג המזון, השילוב הנכון בין אבות המזון השונים, מספר הארוחות ביום ובסופו של דבר לחשב במדויק מהי כמות האנרגיה שאתם צורכים לעומת כמות האנרגיה שאתם שורפים במהלך היום.

 

איך מגדילים את מסת השריר?

חשוב לזכור שלא מדובר בצעד אחד אלא בשילוב של מספר צעדים – מימוש של צעד אחד או שניים בלבד עלולים לגרום לתופעות הפוכות (עלייה במשקל ועלייה של אחוזי השומן או לירידה במשקל ללא הוספת מסת שריר).

  • הגדלת מספר הארוחות – אם אתם אוכלים רק 2-3 ארוחות ביום זה לא טוב, חשוב להגדיל את מספר הארוחות על מנת לספק אנרגיה לגוף במהלך כל היום. כדאילסדר את הארוחות בתפריט כך שפרקי הזמן בין הארוחות יהיו שווים, ככל האפשר (בין שעתיים וחצי לשלוש וחצי שעות בין כל ארוחה).
  • חלבון – חלבון הוא מרכיב עיקרי בבניית מסת השריר, בכדי להשיג זאת חשוב לאכול כמויות גדולות של חלבון. עבור ספורטאים רבים, אבקה לעלייה במסה הכי טובה בכדי להגיע לתוצאות אופטימליות – צריכת חלבון מוגברת עוזרת להגדיל את מסת השריר ומסייעת להשיג התאוששות טובה יותר לאחר אימון אינטנסיבי.
  • התמדה – התמדה היא מאבני היסוד של כל ספורטאי ומתאמן, חשוב לשמור על שגרת אימונים קבועה, הפסקת האימונים אפילו לזמן קצר, גורמת לירידה והידלדלות מסת השריר תוך זמן קצר מאוד.
  • שינה – למרות שזה נשמע מוזר, לשינה יש חשיבות עצומה בבניית מסת השריר, בזמן השינה השרירים "מחלימים" מההרס שנוצר בזמן האימון ולכן יש חשיבות גדולה להקפיד על שינה מסודרת (לפחות שבע שעות בלילה).

 

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על אבקת חלבון מומלצת למסה, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון: 053-6611-663, ניתן גם לפנות אלינו לאימייל: [email protected] או צרו קשר כאן  ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

 


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ