שילוב אבקת חלבון באימוני ריצה

שילוב אבקת חלבון באימוני ריצה

אבקת חלבון:

 היא תוסף תזונה המכיל ברובו חלבון למאכל, לרוב משווקות כתחליף ארוחה או כתוסף לספורטאים.

אבקה בעלת ריכוז גבוה מאוד של חלבון בשיעור של 78 ועד 94 חלבונים) וכמות קטנה מאוד של פחמימות ושומנים.

הוא תוסף תזונה וחייבת להיות בעלת אישור של ה- FDA, על מנת להבטיח כי היא אכן בטוחה לשימוש.

הקשר בין צריכת חלבון ושינויים בגוף :

-צריכת האבקה גורם לכל מיני שינויים בתוך הגוף צריכה קבועה של האבקה תגרום לעלייה במשקל

– עוזרת בייצירת הורמונים שונים בגוף.

-כמובן מחזקת את מערכת החיסון,  ידוע כי אחד התפקידים של חלבון הוא לתקן רקמות שונות בגוף.

ההבדל בין צריכה טבעית אל מול אבקה :

הרבה אנשים רוצים לשמור על הגוף שלהם ולשמור על היכולת של הגוף לייצר בעצמו את כל מה שהוא צריך ולצרוך את צרכיו באמצעות מאכלים שונים .התשובה היא שאבקת חלבון כוללת רמה נמוכה מאוד של פחמימות ושומנים וזאת לעומת מזונות.
בנוסף, האבקה מאפשרת ספיגה מהירה וגדולה וזאת משום ששותים אותה ונוזל הוא בעל שטח פנים גדול יותר מאשר מאכלים נקודתיים המוכנסים לגוף באמצעות לעיסה.

פעילות הריצה :

ריצה היא פעילות גופנית עצימה הדורשת כושר גופני טוב והפעלה מאומצת של רוב מערכות הגוף ביחד : מערכת הלב, כלי הדם, השרירים והמפרקים.

בעוד שבקרב אנשים שרצים מספר פעמים בשבוע עצימות זו נחשבת כטבעית, הרי שבקרב אנשים שלא רצים באופן קבוע, עולה החשש שמערכות אלו לא יעמדו בעומס .

הקשר בין ספורטאים ואבקת חלבון:

אצנים זקוקים לכמות לא קטנה של חלבונים לפני, במהלך ואחרי ריצה של כמה עשרות קילומטרים.

חשוב לקחת בחשבון כי כמות המנות של האבקה יותאמו לכמות הקילומטרים שרץ אותו אצן, מידות הגוף שלו, ההרגלים שלו ועוד.

חלבונים משמשים עבור אצנים כמקור אנרגיה לבנייה של שרירים.

אם מדובר על אימוני ריצה של הכנה למרתון או חצי מרתון, האצן שמסיים את אימון הריצה שלו צריך לשתות שייק של האבקה על בסיס מים או חלב עמיד.

25 גרם של אבקת זו תעזור לו ולשרירים בגופו להתאושש במהירות.

 אימוני ריצה וצריכת חלבונים


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ