החשיבות של אומגה 3

החשיבות של אומגה 3

אומגה 3

הוא שם כללי לאחת מתת הקבוצות של חומצות שומן רב בלתי רוויות.קבוצת אומגה-3 מכילה מספר רב של חומצות שומן, ובין אלו למשל:

חומצות השומן מקבוצת אומגה–3 הכרחיות לתפקוד אופטימלי של תאים בגוף האדם.

הגוף האנושי אינו מסוגל לייצר חומצה אלפא-לינולנית, ולכן הוא חייב לקבל אותה במזון. תפקידן העיקרי של חומצות אומגה-3 הוא לשמור על גמישות נכונה של  קרומי התאים , כך שכל הקולטנים של התא יוכלו לפעול בקליטה והעברה של מסרים בצורה תקינה.

כמות יומית לאומגה 3 מומלצת

1.6 גרם אומגה-3 ממקור ALA ליום לגבר, ו1.1 גרם ליום לאישה, ושהצריכה תהיה בין 0.6% ל-1.2%

אדם ללא היסטוריה של מחלות לב כלליות (כמו טרשת עורקים) או של אוטם שריר הלב צריך לצרוך דגים שומניים, או שמן דגים פעמיים בשבוע. אלה שאובחנו עם מחלות לב כליליות אחרי אוטם שריר הלב, צריכים לצרוך 1 גרם EPA וDHA כל יום ממקור של דגים. מי שרוצה להוריד טריגליצרידים בדם, צריך לצרוך 2–4 גרם EPA וDHA ביום מתוספי תזונה.

מדוע חומצות שומן שמקורן בדגים חשובות יותר?

מחקרים רבים שנעשו לאורך השנים כבר הוכיחו את הקשר בין אומגה 3 ממקור ימי, EPA ו-DHA, צריכת דגים, ושיפור מצבים בריאותיים שונים. מחקרים אלה הביאו גופים עולמיים להמליץ על צריכת חומצות השומן EPA ו-DHA ממקור ימי כהשלמה תזונתית או במצבי מחלה.

יתרונות וחסרונות של האומגה :

יתרונות

  1. התפתחות ותפקוד המוח והעין
  2. תמיכה במערכת החיסונית של הגוף – מחקרים הראו שכאשר קיים מחסור באומגה3 בגוף, הדבר גורם לעלייה במספר הדלקות, בעוד ששימוש בתוסף מתאים תומך במערכת החיסונית כתגובה לדלקות.
  3. בריאות מערכת הלב וכלי הדם – מחקרים מצאו שהאומגה3 משחקת תפקיד במחלות כמו טרשת עורקים; כמו כן היא תומכת בחדירות של כלי הדם, מה שעוזר למנוע אירועים לבביים.

חסרונות:

  1. דימום – זה עלול להיות מסוכן לאנשים שמשתמשים בתרופות מדללות דם ולגרום להעלאת הסיכון לדימום.
  2. חוסר נוחות
  3. ירידה ברמת לחץ הדם – בגלל התכונה של אומגה 3 להוריד רמות של לחץ דם, דבר שעוזר לאנשים שסובלים מרמות לחץ דם גבוהות.

התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ