מה לאכול אחרי אימון

מה לאכול אחרי אימון

מחקרים רבים מעידים על כך שתזונה נכונה לפני ואחרי אימון יכולה לשנות בצורה רבה את יעילותו של האימון. ללא תזונה מותאמת, האימון לא יהיה אפקטיבי במקרה הטוב, ועלולה לגרום לנזקים של ממש במקרים קיצוניים. יש הדדיות בין המזון שאתם מכניסים לבין האימון שלכם. אימון גורם לשינויים ברקמת השריר וגורם להרס (מיקרו- טראומה) שלו. בזמן האימון הגוף נמצא במצב קטבולי, כלומר מצב פירוק של אנרגיה ולמעשה רק בתום האימון נתחיל המצב האנבולי (מצב בניית השרירים). לפיכך יש חשיבות עצומה לסוג המזון ולזמן הארוחה לפני ואחרי האימון. בזמן התהליך האנאבולי מתבצעת סינתזת מולקולות חלבון, מה שגורם לגדילתם של תאי השריר אשר נפגעו במהלך האימון. תהליך זה (ריפוי ובניית השריר) עלול לקחת כ-48 שעות.

 

מה כדאי לאכול אחרי אימון? מהו טווח הזמנים המומלץ של אכילה לאחר אימון?

לאחר אימון קיים חלון הזדמנויות קצר של עד שעתיים לאחר הפעילות הפיזית, בו יש זרימת דם וחמצן מוגברים לכוון השריר. במידה ומנצלים את פרק זמן זה, להכנסת החומרים המזינים למחזור הדם, נוכל לבנות את מסת השריר בצורה יעילה יותר. ככל שנאכל את הארוחה המזינה סמוך לפעילות הגופנית כך התוצאות שנשיג יהיו טובות יותר. במחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה שאכילת אך ורק חלבונים או רק פחמימות אינה יעילה בבניית יעילה של השריר, אלא חשוב לשלב ולאכול את שני המרכיבים בכדי לסייע לשריר לשקם את החלק שנהרס, לעזור לו היבנות מחדש ולהתאושש בצורה מיטבית לקראת הפעילות הגופנית הבאה.

 

 

מה טוב לאכול אחרי אימון?

לאחר פעילות גופנית מאומצת חשוב לשלב בין פחמימות וחלבונים, ארוחה אחרי אימון יכולה להכיל:

  • חלבון אחרי אימון – ביצים, עוף, טונה, עוף, דגים, גבינה וקטניות.
  • פחמימות אחרי אימון – לחם מלא, פסטה, אורז מלא, תפו"א ופתיתים.
  • מים – אל תשכחו לשלב שתיית מים מרובה לאחר האימון – במהלך פעילות גופנית מאומצת הגוף פולט כמויות אדירות של זיעה ויש צורך להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד.

 

מה אוכלים אחרי אימון אם אין לנו זמן לשבת לארוחה מסודרת?

מתאמנים רבים, מגיעים לחדר כושר מוקדם בבוקר ומשם ממשיכים ישירות לעבודה (אחרי מקלחת…), לא פעם, אין באפשרותם להכין ולאכול ארוחת בוקר מסודרת שתכיל את כל החלבונים והפחמימות הדרושים לבניית השרירים לאחר האימון. הפתרון הטוב ביותר הוא הכנת שייק חלבון או אבקת גיינר המכילה גם פחמימות.

 

מה לאכול אחרי ריצה? מה לאכול אחרי אימון חיטוב? האם יש הבדל בתזונה בין סוגי אימון?

למרות שבאימונים השונים עובדים על מערכות שרירים שונות, עדיין יש חשיבות גדולה להחזרת האנרגיה לשריר לאחר מאמץ. אין הבדל מהותי, האם מדובר באימון ריצה, פיתוח גוף או יוגה, מה שמשנה זה המאמץ שהופעל על השרירים ומהן מטרות האימון – חשוב לבנות תוכנית תזונה מדויקת באמצעות תוכנית אימונים מסודרת ועפ"י המטרות והיעדים שהמתאמן מציב לעצמו.

 

מה מומלץ לאכול אחרי אימון בשעות הערב – איך מגוונים את הארוחות ומקבלים מספיק חלבונים ופחמימות?

לאחר יום עבודה מתיש, רבים בוחרים לצאת להתאמן ולשטוף את הראש מיום העבודה הארוך, לא פעם הם מסיימים את האימון בשעות הערב המאוחרות. העייפות שצוברים במהלך היום והתשישות לאחר האימון, גורמים לא פעם לוותר על ארוחת ערב, ההשפעה על הגוף יכול להיות הרסנית, ולהשיג את התוצאות ההפוכות של האימון. אי אכילה לאחר האימון יכולה לגרום לנזק לשרירים מה שיוביל בסופו של דבר לנזק ופציעות. אם אין לכם כוח לארוחה מושקעת ואתם לא יודעים מה לאכול אחרי אימון – הפתרון לכך הוא פשוט – שייק חלבון טעים ומרענן שיעניק לשרירים שלכם את מה שדרוש לבנייה והתאוששות.

 

בודי בילדינג תזונה

מתאמנים העוסקים בפיתוח הגוף ומעוניינים בעלייה של מסת השריר, צריכים לשמים דגש מיוחד על אוכל אחרי אימון. מומלץ לבנות תוכנית תזונה נכונה עם תזונאי מוסמך. מומלץ לשלב בתוכנית התזונה שייק חלבון או אבקת גיינר למתאמנים אשר מנהלים אורח חיים אינטנסיבי ואינם מצליחים לאכול ארוחות מסודרות או שאינם מצליחים לצרוך במהלך היום כמות מספקת של חלבונים ופחמימות ממקורות מזון 'רגילים'.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על מה טוב לאכול אחרי אימון, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון: 053-6611-663, ניתן גם לפנות אלינו לאימייל: [email protected] או צרו קשר כאן  ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

 


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ