הקשר בין פעילות גופנית למערכת החיסון

הקשר בין פעילות גופנית למערכת החיסון

פעילות גופנית

פהבעילות הגופנית היא הפעילות פיזית שמבצע אדם במסגרות שונות, כמו ספורט,עלייה במדרגות, הרמת משאות, הליכה ורכיבה על אופניים.

הספורט גורמת להתרחשות של תהליכים פיזיולוגיים שונים. בעת מאמץ פיזי, מופרשים לדם ההורמונים אדרנליןגלוקגון.

בחוסר פעוליות מוחלט השרירים מתנוונים ובשלב מסוים הם אינם מסוגלים לשקם את עצמם.

הפעילויות הגופניות משפרות, באופן ישיר או עקיף, את כל ביצועיו הפיזיולוגיים של האורגניזם, ובנוסף עם החזרה לספורט גדלה מסת השרירים.

הפעילות ספורטיבית, כך טוענים חוקרים, יעילה גם לחיזוק מערכת החיסון ולשיפור מערכת החיסון.

מה קורה למערכת החיסון?

אחת מהמערכות שמשתבשות עם הזקנה, ובמיוחד בקרב מטופלים שברירים היא המערכת החיסונית.יש ליקוי בתפקוד תאי הדם שעוסקים בהגנה על הגוף, בתאים של העור והריריות שעוסקים בהגנה מקומית וביצור נוגדנים

אפשר לפעול לחיזוק המערכת החיסונית? התשובה היא כן דרך פעילות גופנית ,שחוסר פעילות תורם לירידה חיסונית, וכי אנשים ללא פעילות כלל מועדים לפורענות.

האם הפעילויות הגופניות מחזקות את המערכת החיסונית?

יש מחקר שהראה שיפור ביכולת החיסונית של הגוף תחת פעילותגופנית

במחקר זה בדקו זקנים שמנהלים אורח חיים לא פעיל ואשר התגובה לחיסון שפעת אצלם אינה טובה מבחינת כמות הנוגדנים. המחקר בדק האם פעילותאירובית משפיעה לטובה על התגובה של הנוגדנים ועל התחלואה.

במחקר זה בדקו זקנים שמנהלים אורח חיים לא פעיל ואשר התגובה לחיסון שפעת אצלם אינה טובה מבחינת כמות הנוגדנים. המחקר בדק האםפעילות אירובית משפיעה לטובה על התגובה של הנוגדנים ועל התחלואה.

להמשיך להיות ספורטאי משמעותית עד הסוף. בריאות וספורט, אם זה עדיין לא ברור, הולכים יחד.!


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ