האם כדאי לשלב פחמימות עם החלבון אחרי אימון?

האם כדאי לשלב פחמימות עם החלבון אחרי אימון?

אחת ההמלצות הפופולריות תהיה כי בתום האימון יש לשלב צריכה של אבקת חלבון יחד עם תמרים/סוכר ענבים,וזאת על מנת לייעל את תהליך סינתזת (בנייה) החלבון השרירית.

שילוב פחמימות עם החלבון :

צריכת פחמימות מובילה לעליה ברמות האינסולין בדם .

על כן, נטען כי אם נשלב צריכת פחמימות לאחר האימון, רמות האינסולין יהיו גבוהות יותר, ובנוכחות חומצות האמינו המגיעות מהחלבון שנצרך תתרחש לכאורה עליה מוגברת במסת השריר.

ההשפעה של צריכת פחמימות בשילוב עם חלבון :

  • כאשר החלבון הנצרך הינו חלבון איכותי בכמות מספקת לשילוב צריכת פחמימות אין השפעה ניכרת.
  • התוצאהשל העליה במסת שריר תהיה שווה לבין אם נצרוך רק חלבון בלי פחמימות לאחר החלבון .
  • ובנוסף לכך, נבחרת החלומות של הפחמימות מביאה איתה את ה"מאמןהלאומי" הטוב ביותר לבניית השרירים – הורמוןהאינסולין.

אנסולין :

  • הורמון בנייה שיודע לחלק הוראות מתאימות לבניית השרירים בזמן אמת ובלי הרבה בלבולי מוח.
  • לרמות מאוד גבוהות של אינסולין (רמות תרופתיות ) יש השפעה חיובית על סינתזת חלבון שרירית .
  • מקורו בחלבון בשם פרו-אינסולין, שהוא חלבון ארוך שנחתך על ידי אנזימים ספציפיים.

כיצד האינסולין יכול לסייע לנו בפעילות ספורטיבית?

אחרי שעבדנו קשה בחדר הכושר, אנו יכולים לנצל את תכונותיו האנאבוליות של האינסולין מיד לאחר האימון. 

  • כשנעלה את רמתסוכר בדם , כך יופרש אינסולין ויסייע לנו להכניסהחלבון והפחמימות והקריאטין בצורהטובה יותר.  
  • אינסולין עובד במקביל עם עוד הורמונים כדי לבנות את החלבונים בשריר ולאגור גליקוגן מיד לאחרהאימון. 
  •  כמובן שתכונות אלה הן בעלות חשיבות רבה ועדיף שהן יעשו כמה שיותר סמוך לסיום האימון. 

אם פחמימות פשוטות עוזרות לי להפריש אינסולין ולבנות את השריר, אז אשתמש בהם לכל אורך היום, וכך אגדיל את מסת השריר בצורה טובה יותר?

פה קיימת בעיה שנגענו בה בתחילת המאמר בקצרה.  

  • המחקרים הוכיחו שהקפיצות ברמת הסוכר בדם, יכולות לגרום לתסמונת "עמידות לאינסולין"

אם אתם מפציצים את התאיםבאינסולין לאורך זמן, הם "יתרגלו אליו" ויפסיקו להגיב בכל פעם שיפגשובו. 


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ