השפעת פעילות גופנית, תזונה ותוספים על מסת השריר

השפעת פעילות גופנית, תזונה ותוספים על מסת השריר

מסת השריר ואיכות חלבוני השריר נוטות לרדת במהלך הזדקנות. הירידה במסת השרירים היאתוצאה של חוסר שימוש בחילוף חלבוני השריר ושינויים באיכות ובכמות חלבוני השריר

קשישים ופעילות גופנית
Side View Of Senior Couple Power Walking Through Park

השפעת האימון הגופני על האדם הזקן:

אורח חיים שאין בו פעילות גופנית מביא עמו מחלות המאיימות על בריאות אוכלסיית העולם.

אנשים העוסקים בפעילות גופנית כחלק משגרת חיים מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון ללקות באוטם שריר לב , לחץ דם..

חוסר פעילות גופנית מעלה את שכיחותן של מחלות כגון סרטן הערמונת, סרטן השד, יתר לחץ

מסת השלד והשריר עלול לרדת אצל קשישים שינוי זה עשוי להיות הפיך בתגובה לאימון גופני

ההנחה הבסיסית היא שמערכות הגוף מסוגלות להגיב לאימון גופני בכל מצב בריאותי

אימון גופני בקשישים בריאים מעורר שינוים חיובים המתבטאים בשיפור תפקוד המערכת הפיזיולוגית

האימון הגופני אף מעורר שינויים מטבוליים חיובים בצריכת החמצן המרבית .

תזונה ופעילות גופנית בגיל מבוגר :

חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה מגבירים את הירידה במסת השרירית , ירידה תפקודית, חולשה גופנית,נפילות.

פעילות גופנית ואימוני כוח גורמים לעלייה ניכרת בצורך בחלבון. פעילות מעלה את סינתיזת החלבונים ועשויה לגרום למאזן חנקן שלילי במידה שהכמות הנצרכת פחותה מהדרוש. כדי לתמוך במאזן חנקן חיובי ביצירת החלבונים ובעליית המסה והכוח השרירי יש צורך להעלות את כמות החלבון בתפריט היומי וצרוך חלבונים מעל לקבוצה היומית

השפעת תזונה ופעילות גופנית על תחלואה בגיל מבוגר :

לפעילות גופנית ולתזונה מתאימה יש השפעה חיובית על איכות החיים בכל הגילאים ובפרט בקרב מבוגרים וזקנים. פעילות ותזונה מתאימה מווסתות את קצב הירידה בתפקוד המתרחשת עם העלייה בגיל ,ויכולות לעכב את הירידה בתפקוד והמגבלות הגופנית . השילוב ביניהם משפיע לטובה גם על יצירת חלבונים ועל איכותם מאט את הירידה במסה השרירית .

השפעת נטילת תזונה על תפקודם הגופני של קשישים :

מחקרים מדווחים שתוספת קריאטין תורמת לשיפור הכושר הגופני והתפקוד הגופני בקרב קשישים מתאמנים.לפעילות הגופנית אנאבולית יש השפעה חיובית על כוח ומסת שרירים , פעילות גופנית יומיומית וצריכת חלבון מתאימה אינן מספיקות כדי לאזן את הירידה במסת השריר בזיקנה.

אימוני כוח גורמים לעומס גבוה וליצירת חלבוני שריר ולכן יעילים כדי לנטרל במידה מסוימת את האובדן במסת השרירים ובכוח המתרחשים עם עלייה בגיל .


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ