האם תוסף של אומגה 3 יכול לסייע בבניית מסת שריר?

האם תוסף של אומגה 3 יכול לסייע בבניית מסת שריר?

אומגה 3

  • הוא שמן דגים הוא מוצר המופק מרקמת התאים והכבד של דגי מים קרים ושימש בעבר כמקור חשוב של ויטמינים.
  • שמן דגים מכיל חומצות שומן מסוג אומגה3 , לכן הם חומרים חיוניים לגוף האדםלבריאותו התקינה.
  • מתאמנים וספורטאים רבים נוטים להשתמש בתוסף של אומגה 3 כתוסף תזונה.
  • בתזונה בישראל אנו נוטים לקבל הרבה אומגה 6 (בשר, ביצים, עוף, מוצרי חלב, שומשום ועוד) לכן הגברת צריכתו בתפריט, תביא לירידה ברמות האומגה 6, הנחשבות לדלקתיות ומעודדות תהליך טרשת עורקים.   

במחקרים נמצא כי אומגה מסוגלת להעלות את הרגישות לאינסולין, ובכך לשפר את בניית השריר ולהביא להתאוששות טובה יותר לאחר אימון. כמו כן אומגה 3 עוזרת בהפחתת תהליכי הדלקת ובכך מניעת כאבי שרירים לאחראימון.  יתרון נוסף, שממנו בעיקר מתאמני חדר הכושר יהנו, הוא גירוי הפרשת הורמון גדילה בעקבות צריכתו בתגובה לאימון ושינה ובכך העלאת מסת השריר.

במה אומגה3 מסייעת?

  1. הפחתת רמות שומנים בדם (טריגליצרידים)
  2. הפחתתלחץ דם
  3. הפחתת דלקות בגוף.

בין שלל יתרונותיה של אומגה3 לספורטאים אפשר למנות :

  • מסייעת לירידה במשקל
  • מעלה את רמות האנרגיה
  • מסייעתלהתאוששות בין אימונים
  • מסייעת להתאושש מפציעות ספורט
  • מסייעת לתהליך בניית שריר
  • משפרת את הריכוז
  • מאזנת לחץ דם
  • מפחיתה כולסטרול

בניית מסת השריר :

  • המטרה של כל מתאמן היא לעלות במסת שרירים .
  • לכן צריך לתזונה מותאמת (הכוללת כמות חלבון מספק) ואימוני כוח – מטרתם לסייע בניית מסת השריר.

אומגה ובניית שרירים :

  • תוסוף של אומגה3 יכול לסייע בשיפור האפקט האנאבולי (בונה).
  • כיום אין המלצה חד משמעית לצריכה של תוספת אומגה3 כתורמת לבניית מסת שריר מעבר לצריכת חלבון ואימוני כוח.
  • בשביל כך נדרשים מחקרים נוספים לאושש שהתוסף אומגה 3 הוא כן עוזר לבניית השרירים .


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ