מה ההבדל בין אבקת חלבון לגיינר ?

מה ההבדל בין אבקת חלבון לגיינר ?

הספורטאים בתחילת דרכם בבניית מסת שרירים, חיטובים, נתקלים בשני תוספי תזונה שהם הכי מומלצים , האבקת החלבון וגיינר

אבקת החלבונים :

הוא תוסף תזונה המכיל ברובו החלבון למאכל. אבקות חלבון לרוב משווקות כתחליף ארוחה או כתוסף לספורטאים.

נטילה של אבקת החלבון כחלק מדיאטה תורמת לעלייה במשקל, ויכולה לתרום ספציפית לתהליך גדילת שריר אנבולי.

המתאמן יכול לשתות את משקה החלבון לפני אימון, במהלכו, מיד לאחריו או אף כתחליף ארוחה או תוסף לארוחה. מספר סיבות לצריכת אבקת החלבון הן תוכנית אימונים להעלאת מסת שריר, החלמה מפציעה ועוד.

רוב אבקות החלבון המיוצרות כיום מכילות BCAA במינון משתנה. BCAA הן חומצות אמינו מסועפות המהוות אבני היסוד של רקמת השריר ,

רוב אבקות החלבון ישלבו בתוכן גם פחמימה על מנת להחזיר לגוף את הכוח שבזבז בזמן האימון, חומצות אמינו ועוד רכיבים .

אבקת גיינר :

גיינר, הינו תוסף שנועד להשיג בעיקר עליה מהירה במסת הגוף. ללא ספק, במוצר כזה ניתן יהיה למצוא גם חלבונים בדרושים לגוף, אולם מעבר לכך – במוצר זה יהיו גם מרכיבים נוספים שמטרתם אחת.

מטרתם לאפשר למתאמן לעלות את מסת הגוף והשריר, בלי להכביד על הגוף עם מרכיבים לא בריאים או לא נחוצים.

אבקות החלבון לעומת גיינר :

– גיינר היא שילוב של פחמימה והחלבון לצד שומנים וההבדל יהיה נעוץ דווקא במינון, בעוד האבקה תכיל כמות קטנה של קלוריות, האבקה הגיינר תכיל כמות גבוהה של קלוריות.

-ברוב אבקות החלבון ישלבו גם כמות מסוימת של פחמימה במטרה להחזיר לגוף את האנרגיה אותה הוא ניצל בזמן האימון, בנוסף לחלבון, אבקות הגיינר מכילות גם פחמימות מסוגים שונים כמו פחמימות פשוטות .

-האבקת החלבון מתאימה לספורטאים בתחילת דרכם שרוצים לתמוך בתהליך בניית מסת השריר ולשפר את צריכת החלבונים היומית שלהם.

-אבקת גיינר מתאימה לספורטאים רזים מאוד בתחילת דרכם שמעוניינים להגדיל את הצריכה הקלורית היומית שלהם בצורה משמעותית ולא מצליחים לעשות זאת רק דרך המזון.

-בגיינר יש הרבה יותר פחמימות בהשוואה ל אבקת חלבון , גיינר לרוב תכיל יותר קלוריות מאשר אבקת חלבון.

-מומלץ לצרוך האבקה של חלבון אחרי האימון על מנת שנספק לשרירים את הכמות הנדרשת מהחלבון וכך יגדל , לעמת הצריכה של האבקה של גיינר אפשר לשלב לאורך כל היום .


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ