משהו טבעי לשינה

משהו טבעי לשינה

כל בניהאדם פועלים לפי 2חלקים , החלק הראשון בו אנו פעילעם, אוכלים, עובדים.. והחלק השני אנו לא פעילים , ישנים “שינה” . 

חוסר הפעילות אצלנו תתבטא בהירדמות שכן יש חשיבות מכרעת והיא משפיעה על התפקוד השוטף שלנו,והיא חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו.

השינה מהווה שלב חשוב בהתפתחות ובתפקוד, וזאת במישורים שונים:

  • -תפקודי
  • – שכלי : זיכרון , חשיבה , בציעת פעולות מורכבות
  • -שמירה על מערכות הגוף : מערכת החיסונית והורמונלית
  • כאשר לא ישנים בלילה נעשים יותר עצבניים ופחות מרוכזים
  • כשאנחנו בתהליכי למידה צריכים יותר שנת חלום, לכן לאנשים הלומדים עדיף לשון עוד שעה מללמוד שעתיים.
  • ניתן לומר שעיבוד הזיכרון והלמידה נעשים בשנת החלום

כמה צריך לשון ?

מחקרים שנעשו הוכיחו שאנשים אשר ישנו 7 ו-142 שעות היו בעלי תוחלת החיים הארוכה ביותר

איזה הפרעות מכירים?

– נדודי השינה – מצב של הירדמות לא תקינה בלילה שגורמת לעייפות ולתפקוד לקוי במהלך היום.

– הפסקות נשימה -נחרה ודום נשימה אצל מבוגרים נובעים מחולשה של שרירי הבליעה והנשימה וחסימה של מעבר האוויר. שרירי העזר הנשימתיים הולכים ומתרפים עד לקריסה שלהם אל תוך מעבר האוויר וחסימתו המוחלטת. הבעיה מחריפה כאשר למשוואה מתווספים גם עלייה בגיל ובמשקל.

הפרעות בתזמון השינה –

סובלים מהשינה במועדים לא נורמטיביים: ממחזורים לא סדירים, מתסמונת של הירדמות מוקדמת, דחיית הששינה, ושינת יום המוחלפת בשינת הלילה.
מרביתם של הסובלים מהתסמונת זו הם מתבגרים ואנשים צעירים

איך מתאימים כדור לשינה?


1 .תרופות לטווח הקצר. – טובות להירדמות כמו וואבן.
2 .תרופות לשימור – כמו בונדורמין, AMBIEN CR( כמו סטילנוקס( פועלת על 7-6 שעות.
3 .תרופות נוגדות חרדה – אנשים דרוכים מתקשים להירדם. הטיפול בהם יכלול תרופות להפחתת הדריכות .
אנשים שלא נרדמים מגיעים למיטה דרוכים ומתוחים ואנחנו רוצים לקעקע את המצב, או ע”י טיפול התנהגותי, או ע”י
תרופות.
נטילת מלטונין – לאנשים עם הפרעה בשעון הביולוגי. לפעמים נותנים מלטונין + כדור . זה שילוב טוב מאוד.

החסרונות של התרופות שעוזרות להירדם:

  • תרופות גורמות לתופעות לוואי
  • תרופות … גורמות לנו להתמכרות
  • תרופות….גורמות לחוסר איזון גופני

טיפים לשינה טובה

  • הימנעו מחשיפה למסכים שעה לפני שאתם רוצים לישון
  • שתו חליטת צמחים מרגיעה לפני השינה כמו למשל חליטת מליסה

 או קמומיל

  • הימנעו מאכילה של ארוחה כבדה לפני השינה, רעבים? אכלו משהו קטן כמו קרקר עם מעט גבינה או פרי
  • קראו ספר שנעים לכם לקרוא לפני השינה
  • חלבונים


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ