4 תוספי תזונה שעוזרים בחיטוב

4 תוספי תזונה שעוזרים בחיטוב

מרבית האנשים חושקים בגוף מעוצב וחטוב , שיהיו השרירים בולטים . כדאי להיעזר ב תוספי תזונה , וזאת כמובן על בסיס תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית אינטנסיבית מספיק על מנת לחטב את הגוף,

כלומר להגדיל מסת שריר ולהקטין את אחוזי השומן כך שאכן השרירים יתבלטו.

תוספי תזונה השכיחים ביותר :

אבקות חלבון

בכדי לחטב את הגוף חובה לספק לו כמות גבוהה מספיקה של חלבון , כי החלבון הוא הבסיס בבנית השרירים

שניתן לצרוך את החלבונים לאורך כל היום ולאו דווקא מיד אחרי האימון, ולמעשה המגבלה היחידה היא לא לשתות את שייק החלבון קרוב מדי לתחילת האימון או במהלכו.

שורפי שומן

צריך לשרוף את השומן על מנת לבנות את השריר , באופן טבעי תוספי תזונה לחיטוב כוללים גם שורפי שומן. קטגוריה זו של מבוססת על חומרים שפעולתם היא האצת חילוף החומרים בגוף כך שלא יצטבר בו שומן מיותר

קריאטין

לאנשים יחסית שרוצים להעלות מסת שריר במהירות יחסית, קריאטין מונוהידראט הוא כבר כמעט על תקן חובה, ועוד כדאי לדעת שהתרכובת הזו סופחת אליה נוזלים כך שהיא מגבילה במידה מסוימת את החיטוב, אולם אם מפסיקים להשתמש בו כשהחיטוב כבר קרוב למושלם, והוא אחד מתוספי תזונה הטובים .

הקריאטין מועבר באמצעות מערכת הדם אל השרירים, שם הוא נאגר. הוא משמש באופן עקיף לדחיית עייפות השריר.

כלומר, בכל פעילות אנאירובית, כמו למשל באימון משקולות, נוצרת באופן טבעי עלייה בחומציות התא, דבר שמשפיע על תהליך יצירת האנרגיה.

לקריאטין יש תכונה שהוא מווסת את החומציות ולכן הוא דוחה את עייפות השריר. 

תוספי תזונה על בסיס גלוטמין

תוספי תזונה מומלצים אחרים לחיטוב הגוף הם אלה על בסיס גלוטמין, לגלוטמין תפקיד מרכזי בהישרדות, בתחזוקה ובהתרבות של תאי הגוף, בעיקר אלו של מערכת העיכול ומערכת החיסון.

גלוטמין מזוהה כנראה כרכיב התזונה החשוב ביותר למערכת החיסון, שכן הוא מהווה מקור אנרגיה חשוב לתאי מערכת החיסון, משמש כחומר גלם לייצור נוקלאוטידים (חומצות גרעין המרכיבות את הדנ”א)

ומסייע בייצור של מספר רכיבים החשובים למערכת החיסון, למשל נוגד החמצון גלוטטיון, וחלבונים ממשפחת HSP (בעלי פעילות אנטי-דלקתית ושמירה על חלבוני התא במצבי עקה).


התחיל שיחה
שוחח איתנו בוואטסאפ